פלטת צבעים: יצירה ובחירה של צבע

סוגיית הצבע היא תמיד שאלה בעייתית, כיפית, מתסכלת וקשה בעיצוב.
מבין סקאלת צבעים אינסופית, אנו נדרשים לבחור במספר צבעים מוגבל ומוגדר.
אז איך עושים זאת? ראשית, כדאי להתחיל בהיכרות עם עולם הצבע, ומשמעויותיו.
לכל צבע ישנן משמעויות וקונוטציות שהוא מעורר אצל בני אדם.
על מנת לבחור בצבע אחד עיקרי למוצר שלנו, כדאי להבין אילו קונטוציות אנחנו רוצים להעלות בצופים.

לאחר שבחרנו צבע עיקרי, או גוון עיקרי, אנו נדרשים כמובן לבחור צבעים גם לשאר האלמנטים שאנו מדפיסים.
הדבר נכון לכל הדפסה באשר היא: להדפסת כרטיסי ביקור, הזמנות, פוסטרים, שלטים, חוברות, פליירים וכו.
אם כך, הדבר שצריך לעמוד אל מול עיננו לאחר בחירת הצבע העיקרי, הוא יצירת הרמוניה.
הרמוניה בין הצבעים היא התשובה והאישור לכך שהם ״מתאימים״; משתלבים זה בזה היטב, מתאזנים זה על ידי זה, ומשדרגים זה את זה.

הרמוניה בין הצבעים שבהם בחרנו, מעניקה למוצר שלנו אוירה נעימה של סדר ושלמות.
מעבר לכך, היא הופכת את המוצר לאסתטי, ומקלה על הצופה בו להבין, לקלוט ולסדר את האינפורמציה.
מאמר זה פורט בפניכם מספר סוגים של הרמוניות צבעים, המבוססת על מעגלי צבע.
היכרות עימם תוכל לעזור לכם בבחירת צבעים, ולתעל את הבחירה למקום נכון ומוצלח.

  • מונוכרום: הרמוניית צבע המבוססת על מספר גוונים בהירים של צבע אחד.
    הרמוניית המונוכרום ״מדרגת״ את הצבע העיקרי, ולמעשה ״יוצרת״ ממנו מספר רב של גוונים בהם ניתן להשתמש.
    זו הרמונייה נעימה לעין, שמבליטה את הצורה ולא ״מבלבלת״ את הצופה.
  • צבעים משלימים: הרמוניית צבעים משלימים מיועדת בעיקר לצרכי הבלטה והדגשה של אלמנטים בעיצוב, ולא כדאי להשתמש בה בעיצוב כולו.
    היא מבוססת על צירוף בין שני צבעים שניצבים זה מול זה בגלגל הצבעים (אותו ניתן למצוא בקלות באמצעות חיפוש באינטרנט).
    דוגמא לשני צבעים משלימים, הם אדום וירוק.
    על מנת להדגיש אלמנטים בעיצוב, כדאי להשתמש בהם, אך לא בעיצוב כולו.
    (חשבו על פלייר ש״צועק״ בצבעים ירוקים ואדומים; הדבר עשוי לעשות כאב ראש של ממש).
  • הרמוניה משולשת: בהתאם לשימוש במעגל הצבעים עליו הסברנו בסעיף הקודם, ישנה הרמוניה נוספת הנוצרת על ידי יצירת משולש שווה שוקיים במרכז המעגל, כאשר כל פינה מורה על צבע.
    צירוף שלושת הצבעים יוצר הרמוניה שמבוססת על צבע אחד דומיננטי, ושני צבעים נוספים לחיזוקו.
    למשל: אדום כצבע עיקרי, שנתמך על ידי ירוק וכחול.
  • הרמוניה אנלוגית: הרמוניה שמבוססת על התמקדות בצבע עיקרי אחד, ותימוכו על ידי שניים מהצבעים שקרובים אליו, על פני גלגל הצבעים.
    הרמוניה אנלוגית עושה שימוש בצבעים שונים, שלא כמו הרמוניית המונוכרום, אך עדיין יוצרת אוירה נעימה ורגועה.

כתבות נוספות

דפוס איכותי כמינוף כלכלי

קפיצת המדרגה שעבר הדפוס הדיגיטלי משתקפות לא רק בנראות פורטפוליו התוצרים השיווקיים

המשך קריאה

הדפסה על חצי גליון דיגיטלי

יתרונותיה הבולטים של המכונה פורמט הנייר של 75 ס"מ מאפשר אימפוזיציה יעילה

המשך קריאה

הוצאת ספרים עצמית

כתיבה מעצם מהותה, כמו כל אמנות, נועדה בין השאר לשמש פלטפורמה של ביטוי עצמי

המשך קריאה

עדיין צריך פליירים?

הפלייר הוא עלון פרסומי. ככזה, הוא מופץ לאוכולוסיות וקהלי יעד בהתאם לחומר ולמידע

המשך קריאה

עיצוב ההזמנה המושלמת לאירוע

הזמנה לאירוע היא יריית הפתיחה שלו. היא הדבר הראשון שרואים האורחים שלכם

המשך קריאה