עדיין צריך פליירים?

מי מאיתנו לא נתקל לפחות פעם אחת ביום בפלייר כזה או אחר.
השאלה שחשוב לשאול אם כך, היא איזה מהפליירים שאנחנו רואים אנחנו בוחרים לקחת?
או איזו מהפליירים שאנחנו מקבלים אנחנו בוחרים לשמור.

הפלייר הוא עלון פרסומי.
ככזה, הוא מופץ לאוכולוסיות וקהלי יעד בהתאם לחומר ולמידע שהוא מציג ומפרסם.
פליירים יכולים לפרסם מותגים, בתי עסק, שירותים שונים, מפלגות, רעיונות ועוד.
ניתן להפיצם ״מיד ליד״ ברחוב, ולהשאירם על שמשות המכונית, מתחת לדלת, או בתיבת הדואר.
הפליירים הם אמצעי פרסום זול ואמין, שניתן להתאים עבור כל עסק או צורך.
ובכן, במה אם כך נבדלים הפליירים האיכותיים מיתר הפליירים?
או, האם יש בכלל דבר כזה שנקרא ״פלייר איכותי״?
התשובה היא שבהחלט כן.

פלייר מוצלח ואיכותי, ימצה את פוטנציאל הפרסום שלו בצורה הטובה ביותר, ויתייחס אליה בהתאם בכל מובן בצורתו.
הוא יודפס על נייר איכותי שאיננו קטן מדי ואיננו גדול מדי.
הוא יודפס בצבעים חדים וברורים ברזולוציה טובה, ויכלול אלמנטים גרפיים ו/או טקסטואליים שימוקמו על הפורמט בצורה נכונה, ברורה, שיווקית, ונעימה לעין.

ניתן לומר אם כך, שעדיין, ואולי תמיד, נצטרך פליירים ונעשה בהם שימוש.
זהו אמצעי זול, נוח ויעיל לפרסם דיעות, מוצרים ושירותים.
בשל הנחה זו, אספנו וריכזנו במאמר זה מספר דגשים ופרמטרים חשובים שצריך להתייחס אליהם בהדפסת פלייירים.
בזכות שימוש בדגשים הנ"ל הפליירים יהיו אפקטיבים ולא יימצאו את סופם בפח הקרוב, או לצערנו, על רצפת הרחוב.

גודל הפורמט

רצוי להקפיד על גודל נוח של פלייר כך שיהי ניתן לחלקו ולהשאירו במגוון מקומות וסיטואציות.
למשל: לחלק לאנשים ברחוב, ובנוסף לשלשל אל תוך תיבת הדואר.
גודל טוב של פלייר יהיה רבע דף a4, ומקסימום חצי ממנו.

מבנה הפורמט

פלייר איכותי ואפקטיבי, יכלול כותרת מרכזית ומסר עיקרי בולט.
ניתן כמובן לשלב אלמנטים נוספיים כמו תמונות ו/או פסקאות, אך המבנה הכללי צריך להיות ברור, מסודר, וקוהרנטי.
פליירים ״מבולגנים״ לעומת זאת, יחטאו למטרה.
ההמלצה שלנו היא להשתמש בתמונה גדולה ובכיתוב מושך, שיניע את מקבל הפלייר לפעולה ובכך יממש את פוטנציאל הפרסום שלו.

תוכן

פלייר הוא איננו עלון מידע, וחשוב להבין זאת.
אי אפשר להעמיס פליירים במידע רב מדי, אלא חשוב להציג מידע קצר, ענייני ובולט.
הפלייר והמידע המוצג בו צריך לפתות את האדם שמקבל אותו להמשיך ולבדוק את הדבר, ולפיכך לקבל עליו מידע נוסף שאיננו פחות חשוב, ממקור אחר.

פרטים ליצירת קשר

כאמצעי פרסומי, הפלייר חייב להציג פרטים ליצירת קשר המשך.
יחד עם זאת, אין די בלציין את הפרטים הללו, אלא חשוב להקפיד למקמם בבירור, בצורה שאינה בולטת מדי אבל כן נראית לעין.
מקבל הפלייר לא צריך ״להתאמץ״ בעודו מחפש אחר הפרטים האלו, אך גם לא לראות אך ורק אותם.
העיצוב הכללי צריך לשלב בין אלמנטים עיצוביים אסתטיים שיימשכו את העין, לבין אלמנטים עיצוביים שידגישו את פרטיו של המפרסם.
אנו ממליצים לכם להיעזר בנותני שירות מקצועיים כמו בתי דפוס ו/או מעצבים גראפיים, על מנת לקבל השראה ולצבור רעיונות לעיצוב הפלייר שלכם.
זכרו כי פליירים אינם הוצאה כספית גדולה מדי, וכי מטרתם היא להביא להכנסות בעתיד.

כתבות נוספות

תולדות הדפוס – מהמצאתו ועד ימינו

בתי דפוס רבים החלו לקום ברחבי העולם ובארץ , ועל בסיס השיטה התפתחו מכונות הדפוס

המשך קריאה

שיווק פרסונאלי: כך עושים את זה

תחום הדפסה הדיגיטלית עובר מהפכה תפיסתית בעולם בכלל ובישראל בפרט

המשך קריאה

פלטת צבעים: יצירה ובחירה של צבע

לאחר שבחרנו צבע עיקרי, או גוון עיקרי, אנו נדרשים כמובן לבחור צבעים גם לשאר האלמנטים

המשך קריאה

עיצוב ההזמנה המושלמת לאירוע

הזמנה לאירוע היא יריית הפתיחה שלו. היא הדבר הראשון שרואים האורחים שלכם

המשך קריאה

עדיין צריך פליירים?

הפלייר הוא עלון פרסומי. ככזה, הוא מופץ לאוכולוסיות וקהלי יעד בהתאם לחומר ולמידע

המשך קריאה