אופן השימוש בטלפון הסלולרי היה עד לא מזמן ברור וקל.
הוא שימש אותנו להעברת מסרים קוליים וכתובים ואולי גם כמצלמה, שעון מעורר או יומן.
התמורה הגדולה שחלה בתחום, בעקבות שיפורים טכנולוגיים ושימוש ביכולות מיקום וגלישה חדשות,
הפכו את הסלולר לפלטפורמת תוכן ושיווק.
באותו אופן, יש להבין גם את הפוטנציאל השיווקי הטמון בדפוס הדיגיטלי.
כיום, הוא פותח אפשרויות חדשות ומלהיבות בפני מערכי השיווק בארגונים.
גמישות כתפיסה שיווקית
ההסתכלות הרווחת היום בעולם הדפוס, מתייחסת אל דפוס האופסט כמוצר מדף, זאת בשעה שהדפוס הדיגיטלי נתפס כ"פיתרון".
כלומר, פלטפורמה גמישה בעלת יכולת מדויקת לספק מענה לפי מידה ולפי דרישה לאתגר שיווקי נתון.
התפיסה הזו מביאה עימה רוח חדשה לקשר שבין המותג ללקוח אך גם מצריכה חשיבה חדשה בקרב מחלקות השיווק וניהול הלקוח בארגון.
ראשית, קמפיין דיגיטלי המבוסס על יכולות המידע המשתנה מצריך מאגר נתונים כלשהו.
הנתונים יכולים להישאב ממערכת ה-CRM או מכל גיליון נתונים.
בהמשך לכך, מחקרים וניסויים גילו כי לפעילות שיווקית מבוססת מידע משתנה, היו שיעורי היענות גבוהים בעשרות ובמקרים מסוימים גם במאות אחוזים.
יחס החזר ההון על ההשקעה (ROI) גם הוא עלה בשיעור ניכר בהשוואה למהלכים שיווקיים בהפצה רוויה.
מה שלא ניתן למדוד, לא ניתן לשפר
עבור כל ארגון, יכולת הפקת הלקחים ממהלכים היא קריטית.
ניטור מהלכים שיווקיים וניתוח לוגי, אשר יכול לתמוך בקבלת ההחלטות העתידית, יסייע להכיר את קהל היעד באופן עמוק יותר.
כאן מגיעה הטכנולוגיה הדיגיטלית למשחק.
עם יכולת עדכון סלקטיבית של פרמטרים שונים בהצעה השיווקית ובחינה מדויקת של אחוזי מימון – כולל זהות הלקוח – ללמידה הארגונית אין גבול.
למעשה, משווקים בחו"ל מעידים כי פעמים רבות הם מעדכנים את ההצעה השיווקית, בוחנים אפקטיביות של רעיון קריאטיבי זה או אחר ומדוורים חומרים שונים לפלחי אוכלוסיה שונים.
בזכות הטכנולוגיה הדיגיטלית, הכל נעשה בזמני תגובה קצרים ביותר, לעיתים בהפרש של שעות בודדות, וללא עלויות הפקה ראשוניות.
שם המשחק: הכר את הלקוח
הכפר הגלובלי מזמן יתרונות רבים למשווקים אך עם זאת יצר מצב מיוחד, בו מותגים שונים בעלי מפרט זהה, מתחרים על ליבו של הלקוח.
היכולת לתקשר עם הלקוח על בסיס פרופיל מאופיין ולבצע פנייה מנקודת מבטו של הלקוח הפוטנציאלי, יכולה להטות את הכף לטובת מותג זה ולא אחר.
אך מעבר לביצוע עסקאות בטווח הקצר וזיהוי מגמות צרכניות, דפוס דיגיטלי היא הדרך של חברות להגביר לאין שיעור את נאמנות הלקוח.
ראיה שיווקית המזהה את צרכי הלקוח ומספקת לו מענה יוצרת קשר רגשי, שבסיסו שירות וחשיבה שמעבר, וזוכה לנקודות רבות בשיקולי רכישה חוזרת.