מדע של צבעים

בכתבה זו יופיע עבורכם מידע הקשור בקונוטציות שמעוררים צבעים עבור אנשים.
בכל עיצוב והדפסה באשר הם; הזמנות לאירועים, כרטיסי ביקור, לוגואים, ברכות, ספרים, חוברות ועוד, ישנה חשיבות רבה לבחירת הצבע.
מעבר לכך, חשבו על זה: לא רק שלכל אדם יש צבע שחביב עליו ביותר, ניתן גם לשים לב לכך בבחירות שלו בלבוש, בעיצוב הבית ועוד.

צבעים אם כך, מתקשרים בהחלט לרגש ולאופי של בני אדם.
לפיכך, כידע מוסף, הכנו עבורכם ״פלטת צבעים״, המסבירה על משמעויות הצבעים ומה הם מעוררים, או עשויים לעורר, אצל בני אדם:

  • צבע אדום: מסמל קבלת החלטות, חדות, חוזק, עוצמה.
    חשבו על תמרורים: לא בכדי, תמרורי אזהרה עשירים בצבע אדום.
    חשוב לזכור כי צבע אדום מושך תשומת לב, אך יכול לעורר עצבנות, תוקפנות ורתיעה.
  • צבע צהוב: מסמל פתיחות, חברתיות, שלווה.
    צהוב הוא צבע שמתאים למיתוג הייטקי, תיירות ומוצרי ילדים.
  • צבע כחול: מסמל מיקוד, ריכוז, והכוונה.
    בהדגשת אלמנטים בצבע כחול, הם מקבלים בולטות והדגשה, ובניגוד לצבע האדום לא מרתיעים ולא מעלים רגשות שליליים.
  • צבע ירוק: מסמל רוך, מזור, רוגע.
    הצבע מעלה קונוטציות של טבע, בריאות ושלמות.
    מתאים לשימוש בפרסום מוצרי בריאות, מרפאות, בתי מרחקת, מרכזים הומניים ועוד.
  • צבע תכלת: מסמל הרמוניה, חיבה, נשמה.
    צבע תכלת מעלה קונוטציות אופטימיות וחיוביות.
  • צבע סגול: מסמל פנימיות, עומק, העמקה.
    הצבע הסגול הוא צבע מיוחד שמעלה קונוטציות של יצירתיות וייחוד.
  • צבע לבן: מסמל נטרליות, פתיחות, קבלה ובגרות.
    הצבע הלבן לא מעורר רגשות שליליים, ומאפשר ״נקיון״ ואסתטיות, או מה שנקרא: ״הכוח שבפשטות״.

 

כתבות נוספות

דפוס איכותי כמינוף כלכלי

קפיצת המדרגה שעבר הדפוס הדיגיטלי משתקפות לא רק בנראות פורטפוליו התוצרים השיווקיים

המשך קריאה

הדפסה על חצי גליון דיגיטלי

יתרונותיה הבולטים של המכונה פורמט הנייר של 75 ס"מ מאפשר אימפוזיציה יעילה

המשך קריאה

הוצאת ספרים עצמית

כתיבה מעצם מהותה, כמו כל אמנות, נועדה בין השאר לשמש פלטפורמה של ביטוי עצמי

המשך קריאה

עיצוב ההזמנה המושלמת לאירוע

הזמנה לאירוע היא יריית הפתיחה שלו. היא הדבר הראשון שרואים האורחים שלכם

המשך קריאה

איך לעצב כרטיס ביקור מוצלח לעסק?

גם בעידן הדיגיטלי המתקדם בו אנו חיים, לפיו עסקים רבים אם לא כולם מקודמים באמצעות

המשך קריאה