העובדה כי ההדפסה הדיגיטלית צמחה בשנת 2009 בשיעור של למעלה מ-10%, בעוד שנפח הפעילות בכל עולם הדפוס נותר בעינו, מתארת את המגמה העולמית הברורה: צמיחת דפוס דיגיטלי חשבון דפוס האופסט.
הערכות לגבי היקף הפעילות העולמית בשוק הדפוס הדיגיטלי עמדה נכון לשנת 2009 על כ-103 מיליארד דולר, וצפוייה להאמיר ל-124 מיליארד דולרים עד שנת 2014.
השינוי המתרחש נראה הלכה למעשה גם בתערוכות הגדולות.
השינוי הומחש באופן החד והברור ביותר בתערוכת הדפוס החשובה בעולם, IPEX2010 והשוואה לתערוכה של שנת 2006.
כך למשל, בשנת 2010 שטח הרצפה שהקדישו 10 החברות המובילות בעולם לדפוס הדיגיטלי צמח ל-80%, בהשוואה ל-40% משטח הרצפה בתערוכה שנערכה ב-2006.
המשמעות היא אחת: חזית הטכנולוגיה וההשקעה בתקציבי מחקר ופיתוח מופנית באופן מובהק לפיתוחים דיגיטליים.
עולם דינאמי מצריך טכנולוגיה דינאמית
מבט על הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה הדיגיטלית, מספק סיבות לתמורה בהעדפות המשווקים.
בעולם שבו שטף המידע מהיר יותר, קצב הפיתוחים והשקות המוצרים גובר והפנייה בערוצים המקוונים וברשתות החברתיות הופכת אישית ומחודדת – לחברות וארגונים דרוש מענה המאפשר את הדינאמיות ומהירות התגובה הרצויות.
בכל הנוגע לגמישות ודינאמיות, הרי שיכולות ההדפסה לפי דרישה (POD) והדפסת מידע משתנה מספקות מענה מיטבי.
אלא שלא רק הרגלי צריכת המידע שלנו ושיטות השיווק המתקדמות מטות את הכף לטובת הדפוס הדיגיטלי.
גם לקפיצת המדרגה הטכנולוגית שעשתה התעשייה בארבע השנים האחרונות משקל רב.
אלה מאפשרים היום להשיג איכויות מעולות במגוון רחב של מוצרים, ולהפיק מוצרים לשימוש בחללים פנימיים או חיצוניים.
בנוסף, נפח ההדפסה הגבוה, גם בשחור לבן וגם בצבע, מאפשר לספק זמני תגובה מהירים במיוחד, גם לנוכח פרויקטים מורכבים ומרובי משתנים.
העתיד עוד לא נראה לעין
למעשה, מאז שנת 2005, השנה שבה פרצה הטכנולוגיה הדיגיטלית אל התודעה הצרכנית, היא צוברת תאוצה ומשכללת את יכולותיה.
פיתוחים טכנולוגיים חדשים מובילים את הטכנולוגיה הדיגיטלית לבסס את אחיזתה בשוק ההדפסות ולהציע יכולות חדשות בתחומים מגוונים.
כמו עם טכנולוגיות דיגיטליות רבות, (אינטרנט, סלולר, מידע מבוסס מיקום ועוד), עדיין קשה לנבא אילו יישומים ואפליקציות תספקנה לנו טכנולוגיות ההדפסה הדיגיטלית.
אבל על נקודה אחת מרכזית אין עוררין – הדפוס הדיגיטלי עתיד להוביל לפריצת דרך בכל הקשור ליצירה פרסונאלית והדפסת מוצרים בעלי חותם אישי.