לוגו: למה זה טוב?

בניית לוגו לעסק היא אחד משלבי היסוד החשובים ביותר במיתוג וקידום העסק.
הלוגו הוא סממן ויזואלי, ש״מתמצת״ את העסק שלכם.
מטרתו היא להיחקק בזכרון של הלקוחות, לבלוט ולייצג את העסק בצורה הטובה ביותר.
בין אם אתם מקימים כעת עסק חדש, ובין אם אתם עוסקים במיתוג מחדש או בשיקום של עסק קיים, חשבו היטב על לוגו, וצרו אחד מוצלח.
במאמר זה תמצתנו עבורכם טיפים יעילים וחשובים לבניית לוגו הולם ומוצלח לעסק.

שם, תמונה או איור. ממה להתחיל?

אין מתכון אחד נכון ליצירת לוגו, ואין חוקים אודות מה טוב יותר ומה פחות.
יש חברות ועסקים שמתאים להם לוגו המשלב איור, ויש כאלו שלא.
הדבר נתון לבחירתכם ושיקולכם.
חשוב לזכור כי לוגו ויזואלי וצורני המשלב אלמנטים איוריים, נחקק בקלות רבה יותר בזכרון.
יחד עם זאת, לא לכל עסק הוא מתאים (למשל, כמרצה לא בהכרח תרצה ציור או איור לצד שמך).
באם בחרתם לוגו המורכב מטקסט בלבד, חשבו על הטקסט בצורה ויזואלית.
נסו ״לשחק״ עם הלוגו כך שיהפוך מעניין יותר ופחות ״יבש״, מבלי כמובן שיאבד את צורתו הברורה.

עברית, אנגלית, או שתיהן?

כיום נפוץ מאוד לעצב לוגואים המציגים את המידע בשתי השפות, בעברית ובאנגלית.
הדבר מעיד על מקצועיות והתרחבות עסקית, אך מצד שני חשוב שיהיה בהתאם לסוג השירות.
למשל, אדם שנותן שירות בישראל בלבד, ואין לו לקוחות דוברי שפה זרה, אולי איננו זקוק ללוגו באנגלית.
בכל אופן, באם בחרתם לשלב בין השפות ישנן שתי דרכים לעשות כן: האחת היא להציג את המידע זה לצד זה, הן בעברית והן באנגלית.
האחרת היא לעצב את הלוגו פעמיים, פעם אחת באנגלית ופעם אחת בעברית.

שחור לבן, או צבעוני?

בפנייה לסוגיית הצבע, חשוב תחילה לראות אם יש לעסק שלכם מוצרים נוספים.
באם כן, חשוב שהצבעים בלוגו ייתאמו את הגוון והצבעוניות של יתר מוצרי העסק (מעטפות, פתקיות, ניירות).
באם לא, נפתח עבורכם כעת עולם ומלואו.
חשוב לבחור ללוגו שלכם צבע שאתם מזוהים עימו, ושאתם מרגישים שמייצג את העסק בצורה טובה ומושכת.
אין זה אומר שצריך לבחור בצבע נועז ובולט, חשוב לזכור כי הצבע צריך להיות נעים לעין.
בנוסף, חשוב מאוד לבחור ולהגדיר את הצבע לפי מערכת CMYK המיועדת להדפסה.

לסיכום, לוגו הוא אלמנט מיתוגי ועסקי חשוב ביותר.
גם השם שלכם יכול להפוך ללוגו.
אנו ממליצים לכם לעיין בלוגואים של חברות ועסקים שונים, ולנסות לאמוד לוגואים שאתם אוהבים ולוגואים שאתם לא אוהבים.
נסו להבין מה מושך אתכם בלוגואים שאתה מוצאים כטובים, ומה מרתיע אתכם או מפריע לכם בלוגאים שאינכם אוהבים.
בהתאם למסקנות הללו, גשו עם רעיון או נקודות למעצב גרפי מקצועי, שיוכל ליצור עבורכם לוגו איכותי ופונקציונלי.

כתבות נוספות

הדפסה על חצי גליון דיגיטלי

יתרונותיה הבולטים של המכונה פורמט הנייר של 75 ס"מ מאפשר אימפוזיציה יעילה

המשך קריאה

דפוס איכותי כמינוף כלכלי

קפיצת המדרגה שעבר הדפוס הדיגיטלי משתקפות לא רק בנראות פורטפוליו התוצרים השיווקיים

המשך קריאה

עיצוב ההזמנה המושלמת לאירוע

הזמנה לאירוע היא יריית הפתיחה שלו. היא הדבר הראשון שרואים האורחים שלכם

המשך קריאה

פלטת צבעים: יצירה ובחירה של צבע

לאחר שבחרנו צבע עיקרי, או גוון עיקרי, אנו נדרשים כמובן לבחור צבעים גם לשאר האלמנטים

המשך קריאה