קפיצת המדרגה שעבר הדפוס הדיגיטלי משתקפות לא רק בנראות פורטפוליו התוצרים השיווקיים של הארגון, אלא גם במאזנים הכספיים.
לצוות השיווק של משרד התיירות הקנדי של אזור British Colombia נכונה הפתעה.
כמשרד תיירות אשר מפרסם תעשייה המגלגלת 9.5 מיליארד דולר בשנה הם נחשבו למומחי פרסום ושיווק בתחומם.
מנהלי השיווק של המשרד ביקשו לחקור באופן מדוד את יכולות הדפוס הדיגיטלי והסכימו לערוך ניסוי בשיתוף חברת Xerox.
במסגרת הניסוי, קהל המתעניינים נשאלו שלוש שאלות: מהו משך החופשה, היעד המועדף ומקום המגורים.
המתעניינים קיבלו חוברת סטנדרטית הכוללת 112 עמודים, בעלות הפקה ומשלוח גבוהים.
קבוצה אחרת של מתעניינים, נשאלה לגבי הגיל, אזור הטיול המועדף, אופי הפעילות ותקציב הלינה.
על סמך המידע הופקה חוברת בת 24 עמודים אשר נשלחה באופן אישי למתעניין עם פעילויות ספציפיות המותאמות לו.
שם הלקוח ומסר אישי עבורו, הופיעו על הכריכה.
החזר ההשקעה בקמפיין הפרסונלי היה גבוה ב-25% בהשוואה לקמפיין הקונבנציונאלי.
ההוצאה הממוצעת לאורח עלתה אף היא בלמעלה מ-50%.
החזר גבוה יותר על השקעה
מחקרים השוואתיים מלמדים שהדפסות צבע מגבירות את כוונות הרכישה בשיעור של 80% ואת מהירות התגובה ב-30%.
בהמשך לכך, המחקר מצא ששילוב של שם הנמען בלבד הקפיץ את אחוז ההיענות ב-45% על פני ברושור סטטי.
שילוב של מידע משתנה בהתאמה אישית לפרופיל הלקוח, הגדיל את שיעור ההיענות בשיעור של 500% (פי חמישה).
הנתונים הללו נמצאו נכונים גם בפניות שיווקיות שבין עסקים (B2B) וגם בפניות של עסקים לצרכני הקצה (B2C).
דפוס דיגיטלי הוא פתח למהלכי שיווק יצירתיים המשלבים מדיות רבות.
כך למשל, קמפיינים המבוססים על מידע משתנה ושיווק פרסונאלי משלבים בין פריטים מודפסים, הפניה לעמודי נחיתה אישיים הניזונים ממערוכת ה CRM – של החברה.
מחקרים שנערכו בארה"ב מגלה כי קמפיינים משולבים מעיין אלו, הגבירו את שיעור ההוצאה ברכישה מקוונת ב-16%.
לא מתפשרים על כמות ולא על איכות
כיום, קיימת הסכמה רחבה שמידע משתנה מאפשר להשיג תוצאות עסקיות משופרות.
זאת ועוד, הדפוס האיכותי הופך באופן קבוע ורציף לכדאי יותר.
זאת, בזכות שיפור בטכנולוגיות ההדפסה ונפח השוק ההולך וגדל.
גם בפרויקטים שבהם היקף ההדפסה מצביע על עדיפות לדפוס האופסט, עסקים יכולים ליהנות מיכולות המידע המשתנה בזכות הדפסות רכב (Pre Print) ולמעשה להדפיס את פריטי המידע המשתנה בכל אזור על גבי התוצר שהוכן מראש.
היבט נוסף וחשוב ביותר בחברות וארגונים שעליו מפסק המידע המשתנה מענה, הוא נושא שימור לקוחות.
כאן המידע המשתנה הוא נכס אסטרטגי.
בזכות יכולות כגון הדפסת בר-קודים, מתן הטבות לפי פרופיל הלקוח וחשוב מכל, יכולת בקרה על אחוזי המימוש – ניתן ללמוד על טיב הלקוח, רמת הנאמנות ותחומי עניין.
מידע משתנה הוא גם בסיס ליצירת חווית לקוח אישית אשר יוצרת קשר רגשי עם הלקוח.
הוא בתמורה, יהיה מוכן להתקשר לאורך זמן עם חברה אשר הוכיחה שהשקיעה בו מחשבה.
חברה ישראלית המוכרת גם בשם מסגרת, לקחה את נושא הדפוס האיכותי צעד אחד קדימה.
החברה מאפשרת לגולשים לבחור תמונות וצילומים של אמנים מכל חלקי הארץ ומציעים הדפסת היצירות על קנבס וחומרים אחרים.
האמנים מצידם זוכים בצמיחה משמעותית בנפח המכירות שמניבות יצירותיהם, מהסיבה שכעת הן קיימות במגוון גדלים ועל גבי מבחר עצום של חומרים שונים.
שילוב של דפוס איכותי וטכנולוגיות אינטרנט מתקדמות כגון הדמייה וחיפוש מהיר בין אלפי תמונות שונות על בסיס נושא מוכיחות את עצמן כיעילות במיוחד.