גם בעידן הדיגיטלי המתקדם בו אנו חיים, לפיו עסקים רבים אם לא כולם מקודמים באמצעות הרשת, הפייסבוק, הרשתות החברתיות או סתם אתרים, ישנה טכניקת שיווק אחת קלאסית, שעודנה חשובה ביותר וכמובן שמישה ביותר.
כן, מדובר על כרטיסי ביקור.
כרטיס ביקור של עסק או של אדם, הוא הפתח הראשון להתרשמות עליו.
כרטיס הביקור מעיד על מקצועיות ואיכות של העסק, והינו חלק בלתי נפרד ואף קריטי ממלאכת המיתוג של העסק כולו.
כרטיס ביקור מעוצב, מקורי ו״נעים לעין״, שמציג בבירור ובבולטות את מרכולתו של העסק, עשוי בהחלט לתרום ולהשפיע על סגירת עסקה, או צבירה של לקוחות חדשים.
כרטיס ביקור פחות טוב לעומת זאת, יאופיין בעיצוב חסר טעם, בנראות ״מבולגנת״, ולבכך יחטוא למטרה.
כרטיס הביקור שלכם צריך למשוך את תשומת הלב ואת העין של האדם שמקבל אותו, ולהישאר בתודעה שלו.
לפיכך, עיצוב כרטיסי ביקור היא אומנות בפני עצמה, חשובה ומורכבת.
אנו מציגים בפניכם במאמר זה מספר כללים וטיפים שחשוב ליישם בעת עיצוב כרטיס ביקור, על מנת לעשותו מוצלח ואפקטיבי.
פרטים
פרטי העסק שלכם (שם, טלפון, כתובת, מייל, אתר אינטרנט וכו) חייבים להיות עדכניים, וכתובים בבירור.
לוגו
לוגו הוא סממן ויזואלי שמקל על בני אדם את מלאכת הזיכרון.
כדאי להוסיף לכרטיס הביקור את לוגו העסק שלכם, ואם אין לכם כזה, אז לעצב אחד.
ישנם סוגים רבים של לוגואים, והם לא חייבים להיות איוריים.
ניתן ליצור לוגואים גם מאותיות וטקסט בלבד.
גודל
ישנו גודל סטנדרטי לכרטיסי ביקור, והוא 5×9 ס״מ.
אין אתם חייבים להדפיס את כרטיס הביקור שלכם במידות הללו, אך קחו בחשבון שכרטיסי ביקור במידות גדולות יותר לא ייכנסו לארנק.
נייר
מעבר לעיצוב הגראפי, לבחירת הנייר של הכרטיס יש חשיבות רבה.
הנייר צריך להיות עמיד וקשיח, ובנוסף יכול להתאפיין באלמנטים עיצוביים מרשימים כמו מרקם וצבע.
בנוסף, חשוב לבחור בנייר איכותי, ו/או להעשירו במעטפת לכה או למינציה לחיזוק וגימור.
מיתוג
כרטיס הביקור שלכם צריך לדבר ״באותה השפה״ עם שאר מרכיבי העסק.
כלומר, באם יש לכם פתקיות של העסק, מעטפות, חוברות וכו, חשוב להקפיד על עיצוב כרטיס ביקור שייראה כחלק קוהרנטי מהמוצרים כולם.
עיצוב
כרטיס ביקור טוב ומוצלח צריך לשקף את העסק.
בבחירת אלמנטים גרפיים כמו פונט, חיתוך, צבע ונייר, חשוב כי הללו ייתאמו את אופי העסק והשירות שהוא מעניק.
בנוסף, כדאי להיוועץ במעצב גרפי על מנת ליצור קומפוזיציה טובה שתוכל ״להיטמע״ בזכרון של מקבל הכרטיס.
לסיכום, זכרו כי המטרה של כרטיס הביקור, מעבר להעברת המידע אודות העסק שלכם, היא לבלוט על פני כרטיסים של עסקים אחרים!